جزوه 92 رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی هیئت‌های مذهبی - جزوه

در آیینی از کتاب دوجلدی تاریخ شفاهی هیئت‌های مذهبی اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در آیین رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی هیئت‌های مذهبی گفت: اهتمام هیئت‌های مذهبی در پهنه جغرافیایی ایران بیانگر اهتمام این هیئت‌ها به بهره‌گیری از اشعار پارسی و حفظ دستگاه‌های موسیقایی اصیل ایرانی بوده که منجر به تقویت هویت ملی و تحکیم هویت مذهبی شده است.

محمد عیدی با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند بهره‌مندی از حس مسئولیت اجتماعی هیئات مذهبی در مدیریت شهر است، گفت: تلاش مدیریت شهری نهادینه‌کردن آموزه‌های شهروندی هیئت‌های مذهبی به صورت هدفمند و با بهره‌مندی از تجربه اجتماعی است.

مولف کتب تاریخ شفاهی هیئت‌های مذهبی با اشاره به آسیب فراموشی بر فرهنگ شفاهی و نقل سینه به سینه تاریخ افزود: داده‌های تاریخی نشان می‌دهد اصطلاحات، فرهنگ عامه، واژه‌ها و عناصر فرهنگی ایران پیش از اسلام در آیین‌های سوگواری حفظ شده و در قالبی دیگر ادامه یافته است.

مهدی ابوالحسنی ترقی با تاکید بر اینکه در تنظیم این کتاب رونوشت اولیه به تایید مداحان پیشکسوت و آگاهان هیئت‌ها رسیده‌است، گفت: در این کتاب تمرکز بر روایت همه جانبه از پیشکسوتان هیئت‌ها بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 55 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 8 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.