جزوه 92 دلخوش: باغگلی نمی‌تواند برای تامین معاش، زندگی و مشکلات فرهنگیان کار کند - جزوه

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: حرف ما این است که برای فرهنگ و آموزش کشور در هیات دولت باید جایگاه ویژه‌ای باز شود.

به گزارش ایسنا، سید کاظم دلخوش در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، اظهار کرد: جناب آقای رئیسی اگر امروز نمایندگان و مردم ایران دغدغه دارند، دغدغه آنها برای این است که مسئول اول اجرایی کشور را که اصل ۱۱۳ مشخص کرده به عنوان ناجی خودشان در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور می‌بینند.

وی با بیان اینکه اگر ما مخالفتی می‌کنیم به دلیل جوان بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیست، گفت: مگر در بین وزرای پیشنهادی دیگر جوان وجود ندارد، اینکه چرا با ایشان مخالفت می‌شود و یا چرا مجلس با بعضی از افراد مخالفت می‌کند برای این است که دوست داریم برای دولت بهترین‌ها اتفاق بیفتد و دشمنان سوء استفاده نکنند و اقتصاد و فرهنگ مردم ما درست شود.

نماینده مردم صومعه سرا افزود: مردم در شرایط فعلی این فرصت را آخرین فرصت و امید برای خود می‌دانند. ما هیچ مخالفتی با وزیر جوان نداریم و به جوانان افتخار می‌کنیم. اما کسانی که حرف جبهه و جنگ را می‌زنند به نظر تناقضاتی در حرفشان وجود دارد.

دلخوش تصریح کرد: خانواده آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر است و نزدیک به ۱۵ میلیون دانش آموز، ۲ میلیون معلم و فرهنگی فرهیخته که شامل بازنشسته و شاغلین است در آموزش و پرورش کار می‌کنند. لااقل ۵۰ میلیون مردم ما چشمشان به این جایگاه است. حرف ما این است که برای فرهنگ و آموزش کشور در هیات دولت باید جایگاه ویژه‌ای باز شود. مگر می‌شود آموزش و پرورش با این همه افرادی که دارد جایگاهش در هیات وزیران پایین باشد.

وی با اشاره به اینکه ما مخالف جوان‌گرایی نیستیم، افزود: آیا شما آدمی که آموزش ندیده را برای جنگ میفرستادید؟ آدم‌های پخته‌تری هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

دلخوش با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان فرمودند که وزیر پیشنهادی از مهد کودک، کودکستان و دبستان تدریس کردند و مربی بودند. تا جایی که عمر دارم و کار سیاسی، اجرایی و اداری کردم اصلا مهد کودک‌ها را مردها نمی‌چرخانند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مهد کودک را خانم‌ها می‌چرخانند. ایشان خودشان اعتراف کرده که من ۳ سال در دبستان کار کرده‌ام، ما می‌گوییم ایشان آدم خوبی است و می‌تواند مشاور خوبی برای رئیس جمهور و وزیر باشد، اما هیچ کسی از دوستان مخالف نیست و به ایشان بی احترامی هم نمی‌کنیم.

نماینده مردم صومعه سرا تاکید کرد: خواهش می‌کنم به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید مدیرکل برای آموزش و پرورش انتخاب کنید سابقه کارش را نگاه می کنید که ۱۰ تا ۱۲ سال باید سابقه کار داشته باشد، ایشان که سابقه کار ندارد.

دلخوش گفت: در بحث مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان تاکنون آموزش و پرورش چقدر موفق بوده است؟. مجلس تلاش خود را کرده است اما می‌خواهد دولتی که همراه است طوری زمینه را فراهم کند که استاد دانشگاه هر چقدر حقوق می‌گیرد معلم زحمتکش هم که جان و آبروی خود را برای دانش آموز گذاشته از حقوق اولیه خود برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد ما این است که این کارها با توجه به اینکه آقای باغگلی تجربه و تخصص این کار را ندارند نمی‌توانند در تامین معاش، زندگی و مشکلات فرهنگیان عزیز در شرایط فعلی کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در ارتباط با آقای باغگلی این است که وضعیت کلی برنامه‌های آقای باغگلی از نظر مطابقت با اسناد بالادستی اعم از اسناد ۲۰ ساله و اسناد سیاست‌های کلی نظام مطابق نیست.

نماینده مردم صومعه سرا خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: کشتی بزرگی که فرهنگیان با بیش از ۲ میلیون فرهنگی و بازنشسته و تقریبا ۱۵ میلیون دانش آموز در آن نشسته‌اند ناخدایی می‌خواهد که در شرایط فعلی تجربه داشته باشد و کننده کار باشد.

دلخوش افزود: مطالبات مردم از مجلس بحق است و نظاره گر کار ما هستند. ایشان سابقه یک روز مدیریت در دستگاه دولتی و استخدامی کشور را ندارند، همچنین در مورد دوشغله‌ها تعریف داریم، لذا با احترام به آقای رییسی و وزیر پیشنهادی، از وزیر پیشنهادی خواهش می‌کنیم که کنار بکشند.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها