جزوه 92 زمان برگزاری مرحله دوم آزمون لیسانس به پزشکی - جزوه

بر اساس برنامه‌ریزی‌های معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، زمان برگزاری مرحله دوم آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس روز دوشنبه ۲۷ شهریور است. مصاحبه و آزمون فراشناختی از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ در این دانشگاه برگزار می‌شود.

مرحله اول این آزمون در روزهای پایانی تیرماه سال جاری یعنی پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ در دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و ساختمان اداری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. نتایج اولیه آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی ازمقطع لیسانس در روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه به اطلاع داوطلبان رسید. 

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی رشته‌های تجربی و ریاضی به شرط دارا بودن شرایط لازم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.  دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته‌های گروه‌های آزمایشی علوم‌تجربی و علوم ریاضی و فنی، بر اساس رای مورخ ۹ آذرماه ۱۴۰۰ هیات‌عمومی دیوان عدالت اداری مجاز به شرکت در این آزمون بودند. متقاضیان شرکت در این آزمون در صورت کسب معدل کل دیپلم ۱۸ یا بالاتر و معدل مقطع کارشناسی ۱۶ یا بالاتر مجاز به شرکت در این آزمون بودند. 

دانش‌آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد، دکتری عمومی و تخصصی (Ph.D) از دانشگاه‌های سراسری، آزاد و سایر مراکز آموزشی حق شرکت در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس را ندارند.

افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند باید دارای مدرک زبان TOLIMO ,MHLE, MCHE, MSRT, TOEFL, MELAB یا IELTS باشند. جدول مدرک زبان مورد نیاز در این آزمون به شرح زیر است:

زمان برگزاری مرحله دوم آزمون لیسانس به پزشکی

طی سال‌های اخیر، دانشگاه علوم پزشکی تهران این آزمون را با هدف جذب دانشجویان پزشکی برگزار می‌کند. این آزمون فرصت مجددی برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی در رشته‌های مختلف است که علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 652 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 18 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.