جزوه 92 سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ همچنان ۵۰ درصد - جزوه

سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ همچنان ۵۰ درصد

از سال تحصیلی جدید، امتحانات نهایی در هر سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار می‌شود و پیشنهاد آموزش و پرورش، برگزاری امتحانات نهایی از تمام دروس است همچنین سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ همچنان ۵۰ درصد است.

طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی تا سال ۱۴۰۵ در پذیرش دانشگاه‌ها باید به ۶۰ درصد برسد بر همین اساس از سال تحصیلی جدید، امتحانات نهایی در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار خواهد شد.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نهایی در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از سال تحصیلی جدید گفت: پیشنهاد آموزش و پرورش برگزاری امتحانات نهایی برای تمام دروس پایه‌های دهم و یازدهم است و این موضوع در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده اما باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو نیز مصوب شود که این موضوع طی یک یا دو هفته آینده نهایی و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی در هر سه پایه تحصیلی دوره متوسطه دوم به ابزار و تجهیزات نیاز داریم که این موضوع را در جلسات هیئت دولت اعلام کرده‌ایم، ادامه داد: سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ همچنان ۵۰ درصد به صورت قطعی اما از دروس پایه دوازدهم است همچنین سهم دروس عمومی و تخصصی در امتحانات نهایی تغییراتی خواهد داشت که باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شود.

قابل ذکر است: امسال از سهم ۴۰ درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور، ۲۶ درصد مربوط به دروس عمومی و ۱۴ درصد مربوط به دروس اختصاصی بود و این پیشنهاد مطرح است که برای کنکور ۱۴۰۳ این سهم به ۲۸ درصد برای دروس عمومی و ۲۲ درصد برای دروس اختصاصی تغییر یابد.

با این حال نمایندگان مجلس در تلاش برای تغییر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و حذف یا کاهش سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها هستند. در همین ارتباط؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه ۲۷ شهریور در جریان بررسی تقاضای اولویت دار شدن طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با اعمال تاثیر معدل دانش‌آموزان در کنکور با اکثریت آرا با این تقاضا موافقت کردند.

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است: توجیه شورایعالی انقلاب فرهنگی این است که مجموعه‌ای از مهارت تست زنی و حفظ کردن و تحلیل در کنکور برای داوطلب اعمال شود اما باید مشخص شود که نسبت این موارد به هم چند به چند است؟خروجی تصمیمات خلق الساعه، بازی کردن با اعصاب و روان دانش‌آموزان و والدین است که پس از ۱۲ سال تلاش برای ورود به دانشگاه به یکباره به دنبال تصمیمی خلق الساعه تمام تلاش چندین ساله آنها از بین می‌رود لذا امیدوارم شاهد اصلاح این قانون و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان کنکور باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 520 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 25 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها