جزوه 92 درخواست نماینده اردبیل از رئیس جمهور برای معرفی سریع تر وزیر آموزش و پرورش - جزوه

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا با توجه به جایگاه خاص وزارت آموزش و پرورش و فراگیر بودن آن، در اسرع وقت نسبت به معرفی وزیری توانمند از بدنه آموزش و پرورش کشور به مجلس اقدام کند.

به گزارش ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود بیان کرد: ۲۰ ماه است که شاهد جولان ویروس سرکش کرونا هستیم و این مهمان ناخوانده ده ها هزار تن از هموطنان عزیزمان را به کام مرگ فرستاده و امروز کمتر خانواده ای است که داغی از کرونا بر دل نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی دو راهکار جهانی برای مقابله با کروناست، خاطرنشان کرد: متاسفانه در مورد واکسیناسیون عمومی شاهد کم کاری ها و سوء مدیریت های گسترده بودیم، اما دولت سیزدهم ورق را برگرداند و به موضوع واکسیناسیون عمومی با برنامه ورود کرد. افزایش محسوس واردات واکسن در یک ماهه گذشته نسبت به ماه های قبل گواه این ادعاست. جا دارد از تلاش های مجدانه دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی کشور در این خصوص تشکر کنم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد: همانگونه که به بحث واردات واکسن عنایت دارد، نسبت به توزیع سریع و عادلانه واکسن در نقاط مختلف کشور هم حساسیت داشته باشد چون طبق اصل ۱۹ قانون اساسی همه مردم ایران از حقوق مساوی برخوردارند و خون هیچ شهروندی از شهروند دیگر رنگین تر نیست.

بدری خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: شمارش معکوس برای آغاز سال تحصیلی جدید شروع شده، ولی وزارت آموزش و پرورش کماکان با سرپرست اداره می شود. هر چند مطابق اصل ۱۳۵ قانون اساسی اداره وزارتخانه با سرپرست تا سه ماه بلامانع است، ولی جایگاه خاص وزارت آموزش و پرورش و فراگیر بودن آن ایجاب می کند تا نگاهی ویژه به این وزارتخانه داشته باشیم، بنابراین در اسرع وقت نسبت به معرفی وزیری توانمند از بدنه آموزش و پرورش کشور به مجلس اقدام فرمایید.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به مسائلی همچون تعیین تکلیف نحوه بازگشایی مدارس، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و زمان و نحوه اجرای رتبه بندی معلمان و حواشی مربوط به فوق العاده ویژه و موارد دیگر مستلزم حضور وزیری با کفایت و دارای اختیارات لازم است تا ان شاءالله در ابتدای دولت ریل گذاری مناسبی در جهت رفع دغدغه های آموزشی خانواده ها و پاسخ به مطالبات به حق جامعه فرهیخته فرهنگیان کشور صورت گیرد.

نماینده مردم اردبیل از قاسمی وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که با توجه به اینکه راه آهن اردبیل بعد از ۱۶ سال در آستانه اتمام است و گوش مردم استان از وعده ها پر شده است و با توجه به سوابق اجرایی بلندبالا  و توانمندی که از قاسمی سراغ دارد، تکمیل پروژه در آستانه افتتاح اردبیل _میانه و آغاز عملیات اجرایی راه آهن اردبیل- پارس آباد مغان که در بودجه سال ۱۴۰۰ دارای ردیف اجرایی قانونی است، در اسرع وقت عملیاتی شود.  

بدری در پایان از وزیر راه و شهرسازی خواست تا اتصال اردبیل به شبکه ریلی کشور و همچنین اتمام عملیات اجرایی بزرگراه های استان که از اولویت های وزارت راه و شهرسازی باید باشد را در ابتدای کار در وزارتخانه مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 235 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها