جزوه 92 ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۲ از فردا آغاز می‌شود - جزوه

ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۲ از فردا آغاز می‌شود

عبدالرسول پورعباس امروز در نشست خبری خود با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله نخست کنکور از روز یکشنبه ۸ آبان اظهار کرد: فردا عصر سامانه ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد.

وی افزود: کنکور سال آینده برمبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و باید دو نوبت کنکور برگزار کنیم در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه امسال و ۱۴ و ۱۵ تیر۱۴۰۲٫

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه داوطلبان می‌توانند در دو نوبت کنکور شرکت کنند، گفت: البته حداکثر نمره برای آنها ملاک قرار می‌‌گیرد و هر نوبت آزمون یک نمره کل به آنها می‌دهد که دو سال اعتبار دارد و براساس آن می‌توانند برای دو سال در انتخاب رشته شرکت کنند.

پورعباس بیان کرد: پذیرش یک‌بار در سال و در مرداد ماه است که افراد به سایت سازمان سنجش مراجعه و انتخاب رشته می‌کنند، سوابق تحصیلی که از آموزش و پرورش اخذ می‌شود ۴۰ درصد تاثیر قطعی دارد و سهم کنکور ۶۰ درصد است.

وی متذکر شد: برای امسال همه داوطلبان کنکور باید یک شماره موبایل مخصوص خود داشته باشند تا پروفایل مخصوص آنها در سامانه ساخته شود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: ثبت‌نام مرحله اول از فردا آغاز می‌شود و کنکور آن در دی ماه برگزار خواهد شد که نمرات خام تا پایان سال اعلام می‌شود و پس از آن در تیر ماه آزمون برگزار می‌شود و پس از دریافت نمرات امتحانات نهایی از آموزش و پرورش در مرداد سال آینده نمره کل به دانش آموزان اعلام خواهد شد‌.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 30 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.