جزوه 92 تراز منفی نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی/روشهای جبران نیرو اعلام شد - جزوه

‏معاون وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی شبکه تعاملی و ارتباطی از ستاد تا مدرسه برای مهر باشکوه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید جواد حسینی گفت: ستاد پروژه مهر و کمیته‌های زیر مجموعه باید برای رقم خوردن مهری باشکوه، آرام و با کیفیت و با حفظ سلامت دانش آموزان به شکل روزانه مسائل مربوط به پروژه مهر را رصد و برنامه ریزی کنند.

‏وی در ادامه گفت: سازماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش و توزیع کتب درسی، ثبت نام دانش آموزان، برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، آماده سازی پروژه های نیمه تمام و تجهیز  و تعمیر مدارس، انتخاب و انتصاب مدیران، شبکه شاد و مسائل مربوط به آن، پایگاه های آموزش مجازی و استودیو تولید محتوا، واکسیناسیون تمام معلمان، طرح هدایت، تهیه وسایل ارتباطی هوشمند آموزشی، آماده سازی جامعه و خانواده  از جمله مواردی است که به شکل روزانه باید مورد پیگیری قرار گیرد.

‏ رئیس سازمان آموزش و پرورش استنثایی با بیان اینکه برای رصد و نظارت مستمر” شبکه ارتباطی و  تعاملی از ستاد تا  مدرسه” در آموزش و پرورش استثنایی  تشکیل شده است، گفت: براساس این طرح کل استان ها به چهار قطب تقسیم خواهند شد و هریک از  معاونت ها مسئولیت یکی ازقطب ها را به عهده خواهد گرفت و شبکه ارتباطی و تعاملی شکل می گیرد.

‏ وی به سه هدف عمده این شبکه ارتباطی اشاره کرد و گفت: اولین هدف اطلاع دقیق از برنامه ها و فعالیت های استان ها در خصوص پروژه مهر است، دومین هدف ابلاغ و آگاهی دادن به  استان ها در  خصوص سیاست ها و استراتژی ها  است و  سومین هدف حل مشکلات و معضلات استان ها است.

‏ حسینی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم موضوع پروژه مهر ساماندهی درست نیروی انسانی است و باید در این زمینه به طور دقیق تراز نیروی انسانی محقق شود، گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۱۹۷ نیرو در آموزش و پرورش استثنایی مشغول به خدمت هستند، ۱۶۱۷ نفر از همکاران تقاضای بازنشستگی دارند و از طرفی ۳ هزار و ۶۵ نفر تراز منفی نیروی انسانی را شاهد هستیم که تاکنون تلاش های همکاران ما موجب آن شده است که ۳۴۲ نفر ماده بیست و هشت، ۵۱ نفر سرباز معلم  و ۲۲۵ نفر از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پروش استثنایی اختصاص یابد.

‏ وی افزود : مابقی کمبود نیرو باید از طریق نیروهای حق التدریس، شاغلان و بازنشستگان، استمرار خدمت همکاران در معرض بازنشستگی، طرح معلم تمام وقت، نیرو های خرید خدمات، تدریس موظف معاونین و سایر شیوه ها جبران شود.

‏ حسینی تصریح کرد: در مجموع خروجی فعالیت های ستاد پروژه مهر و نیز طرح شبکه تعاملی و ارتباطی باید به تحقق مهر باشکوه و ماندگار منجر  شود.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ‏وی با بیان اینکه در مهر ماندگار باید سه محور عمده تحقق یابد گفت: محور اول این است که هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد، محور دوم این است که هیچ مدرسه ای نباید بدون مدیر و معاون، بدون برنامه عملیاتی و بدون اطلس یادگیری باشد. محور سوم این است که هیچ دانش آموزی نباید بدون ثبت نام، بدون کتاب  و برای سال اول ابتدایی بدون شرکت در برنامه سنجش آمادگی تحصیلی باشد.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها