جزوه 92 انتقال ارزش های دفاع مقدس و انقلاب بالاترین تکلیف آموزش و پرورش است - جزوه

ایسنا/کرمان سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بالاترین وظیفه و تکلیف آموزش و پرورش است لذا در این راستا از همه ظرفیت های نهاد تعلیم و تربیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهیم کرد.

“علیرضا کاظمی” ظهر امروز ۱۲ مهرماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار در راستای ترویج مکتب حاج قاسم در کرمان، عزت، استقلال، امنیت و اقتدار کشور را مدیون خون شهدا دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی اسطوره بی نظیر و بی بدیل تاریخ کشور ماست و دلاورمردی ها و رفتار و سلوک او برای ما و دانش آموزان همواره الگو خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که برای طی کردن این راه پر فراز و نشیب به روح شهدای بزرگ باید متوسل شویم و در ادامه سردار دل ها را الگوی فرهیخته و ماندگار کشور دانست و اظهار کرد: باید شخصیت شهید سلیمانی را سرلوحه همه ابعاد زندگی خود قرار دهیم زیرا ایشان الگوی جامع و کاملی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار عنوان کرد: این جشنواره یکی از کارهای ما در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ شهادت است.

وی با اشاره به اهداف و موضوعات جشنواره اظهار کرد: تلاش می کنیم همه ابعاد سلوکی و رفتاری شهید سلیمانی را به دانش آموزان بنمایانیم و یقینا رفتارهای شهید سلیمانی در حوزه های فردی، اجتماعی، بین المللی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، مقاومت و روحیه عبودیت و معنویت و در اوج آنها اخلاصش باعث ماندگاریشان شد.

کاظمی تاکید کرد: باید نگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به شهادت سردار سلیمانی به عنوان یک موقعیت نه بلکه به عنوان بالاترین موقعیت تربیتی برای دانش آموزان باشد و ما در این زمینه وظایف بسیار مهمی داریم تا با رویکردهای متفاوت آن را دنبال کنیم.

وی جنگ و تاریخ هشت سال دفاع مقدس را طلایی ترین دوران تاریخ کشور در قبل و بعد از تاریخ اسلام دانست و عنوان کرد: باید از این گنجینه ارزشمند به عنوان بهترین ابزار برای انتقال آموزه ها و ارزش های انقلاب و دین به نسل بعدی استفاده کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بالاترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران در مواجه با دنیای استکبار، فرهنگ ایثار و شهادت است؛ کشورهای زیادی مولفه های بسیار از جمله نظامی، اقتصادی، اجتماعی و … دارند اما آنچه کشور ایران را از بحران ها نجات داده و ما را به قله اقتدار و عزت رسانده و در سایه این فرهنگ که همه توطئه های دشمن را خنثی کرده، مولفه ایثار و شهادت است و آموزش و پرورش هیچ ماموریتی بالاتر از این ماموریت ندارد.

وی اضافه کرد: انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بالاترین وظیفه و تکلیف آموزش و پرورش است لذا در این راستا از همه ظرفیت های آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهیم کرد.

کاظمی اردوهای راهیان نور را به عنوان بهترین موقعیت های تربیتی تلقی کرد و گفت: اردوی شمیم نور، برگزاری ۴۰ هزار یادواره به یاد ۴۰ هزار شهید دانش آموز را تحت عنوان لاله های روشن با محوریت بسیج دانش آموزی در سراسر کشور آغاز کردیم.

وی بر لزوم در دستور کار قراردادن آشنایی دانش آموزان با سیره و سلوک شهدا تاکید کرد و افزود: ظرفیت کتاب های درسی و تشکل های دانش آموزی را به کار می گیریم تا این ماموریت به عنوان بالاترین و بهترین مولفه قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی را به انجام برسانیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با رویکرد درونی سازی و نهادینه سازی، آگاهی، درک درست و عمیق از فرهنگ ایثار و شهادت و با تبلیغ الگوسازی و نقش پذیری دانش آموزان تلاش می کنیم تا فرهنگ ساده زیستی، ولایتمداری، شجاعت، شهادت طلبی، مسئولیت پذیری، خستگی ناپذیری، خدمت خالصانه به مردم و … را در بین دانش آموزان رواج دهیم.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها