جزوه 92 از تجارب بازنشستگان برای آموزش و تربیت بهره بگیریم - جزوه

مشاور وزیر اموزش و پرورش در امور بازنشستگان گفت: از تجارب سالمندان و بازنشستگان در زمینه های مختلف آموزشی وتربیتی بهره بگیریم.

به گزارش ایسنا، احمد صافی ضمن تبریک «هفته تکریم سالمندان»، اظهار کرد: «سالمندی» فرصت است نه تهدید؛ اگرانسان در جوانی سبک زندگی سالمی داشته باشد، در دوران سالمندی می تواند موفقیت را تجربه کند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های منطقی در دوران جوانی، می‌توانیم در دوران بازنشستگی از سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی خوبی برخوردار باشیم.

صافی ادامه داد: سرشماری ‌انجام شده در کشور نشان می‌دهد که تعداد سالمندان در ایران رو به افزایش است، بنابراین موضوع و مسائل سالمندان از موضوعات مهم کشور بوده و خواهد بود و از این رو شورایی تحت عنوان «شورای عالی سالمندان» در ایران تشکیل شده که وزرای متعددی از جمله وزیر آموزش و پرورش، در این شورا عضو هستند.

مشاور وزیر در امور بازنشستگان تصریح کرد: با تلاش‌های گسترده، برای اولین بار «سند ملی سالمندان»، از سوی دبیرخانه شورای ملی سالمندان تصویب  شده و از سوی سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهور برای اجرا به تمام وزارتخانه ها و نهادها ابلاغ شده است.

وی افزود: «ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی»، «توانمندسازی سالمندان»، «حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان»، «تقویت حمایت‌های اجتماعی برای ارتقای سرمایه اجتماعی»، «توسعه زیرساخت های مورد نیاز در امور سالمندان» و «تعیین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان» از اهداف مهم ذکر شده در این سند، است.

صافی تصریح کرد: این دستاورد، نقطه عطفی در جهت توجه به بازنشستگان در دوره سالمندی است. هم اکنون برنامه‌های مختلفی در جهت توجه به بازنشستگان و سالمندان تدارک دیده شده از جمله: دریافت تجارت بازنشستگان و افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند تا بتوانیم از این افراد با تجربه در راستای اجرای سندتحول آموزش و پرورش استفاده کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ مشاور وزیر در امور بازنشستگان خاطرنشان کرد: توجه به بازنشستگان در برنامه شاد هم مورد تأکید قرار گرفته است و مقرر شده برخی برنامه های شاد به گونه ای باشد که بازنشستگان هم بتوانند در این برنامه ها مشارکت کرده و تجارب خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 267 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها