جزوه 92 جزوه فیزیک کنکور سال دهم - جزوه

جزوه فیزیک کنکور سال دهم توسط مهندس میعاد دارستانی در ۶۲ صفحه تهیه شده است. این جزوه فیزیک،  سه فصل از چهار فصل فیزیک دهم برای آمادگی کنکورهای آزمایشی می باشد.  این جزوه شامل فصول فیزیک و اندازه گیری، ویژگیهای فیزیکی مواد و کار و انرژی و توان و دما و گرما میباشد. جهت دانلود جزوه فیزیک کنکور سال دهم به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

جزوه فیزیک کنکور سال دهم

 

توی این جزوه مباحث رو به چند سطح بیان کردیم. اول در سطح سوالات امتحانی کلاسی تالیفی. دوم نمونه سوال های امتحانی پایانی مدارس برتر کشو ر و سوم در سطح سوالات کنکور سراسری.تمامی نکاتی که ممکنه برای یک فصل م طرح بشه رو به صورت کامل در جزوه بیان کرده ایم .

فیزیک و اندازه گیری

ویژگی که بر اساس ارائه ی یک روش اندازه گیری مورد توافق همگان قابل اندازه گیری است کمیت نامیده می شود. مقدار مشخصی از هر کمیت را یکا یا واحد اندازه گیری آن کمیت می گوییم. برای آن که یکا ها یا واحد های یک کمیت یکی باشد و همچنین همه بتوانند در تبدیل به هم و سر این که کمیت ها برای همه قابل تعریف باشد برای هر کمیت یکا های مختلفی تعریف شده است. یکای هر کمیت باید به گونه ای باشد ، که در شرایط فیزیک تغییر نکند و قابل دست رس باشد. مثال: اینکه بگوییم یکاهای استاندارد باید قابلیت بازتولید داشته باشند منظور چیست؟ پاسخ:یعنی این که همیشه در دسترس باشند و در هر شرایطی بتوان دوباره مثل آن را تولید کرد.

مدل سازی را چگونه تعریف کنیم؟

فرایندی که طی آن یک پدیده فیزیکی آنقدر ساده وآرمانی شود تا امکان بررسی وتحلیل آن فراهم گردد. اندازه گیری فرایندیست که به وسیله ی ان مشخص می شود که از یک ویژگی چه مقدار از آن درجسم یا پدیده مورد نظر وجود دارد

 

کلاس خصوصی آنلاین فیزیک با نفرات برتر آزمون سراسری. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کن

با مرکز مشاوره سایت کنکور ، معلم خصوصیت رو از بین رتبه برترهای کنکور انتخاب کن

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : جزوات فیزیک تاريخ : 19 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.