جزوه 92 دانلود جزوه دما و گرما و قانون گازهای فیزیک سال دهم ‎ - جزوه

جزوه دما و گرما فیزیک سال دهم ‎شامل درسنامه جامع، نکات آموزشی و کنکوری همراه با ۲۴۶ مثال و تست های کنکور سراسری داخل و خارج از کشور، آزمونهای آزمایشی جامع سنجش و قلم چی می باشد که بازه سالهای ۸۰ تا ۹۷ را پوشش میدهد. این جزوه توسط جناب سعید پناهی، ویژه داوطلبان رشته تجربی و ریاضی تالیف شده است و شامل ۱۶۴ صفحه میباشد.

 

یکی از مباحث دیگر در آزمون سراسری , مبحث دما و گرما است که درکتاب فیزیک سال دهم و در قالب فصل ۴ برای داوطلبان رشته تجربی و ریاضی ارائه شده است. معمولا از این مبحث هم برای داوطلبان رشته تجربی حداقل ۲ تست و بیشتر وقت ها ۳ تست و برای داوطلبان رشته ی ریاضی ۳ تست خواهیم داشت. امیدوارم با ارائه مطالب و نکات بسیار مهمی که همراه با درسنامه ی جامع خدمت شما داوطلبان عزیز کنکور ارائه می کنیم , حل تست های این مبحث را برای شما بسیار آسان کنیم.

 

از دیدگاه میکروسکوپی، دما کمیتی ست که به انرژی جنبشی مولکول های ماده بستگی دارد. از دیدگاه ماکروسکوپی، دما کمیتی ست که میزان سردی و گرمی اجسام را مشخص می کند. در واقع می توان گفت دما همان میانگین انرژی جنبشی ذرات تشکیل دهنده ی ماده است. در این جزوه مباحث: کمیت دماسنجی در دماسنج های مختلف، نحوه کار دماسنج های بیشینه و کمینه، انبساط گرمایی، انبساط طولی، انبساط سطحی، انبساط حجمی، انبساط ظاهری مایعات، تغییرات چگالی با تغییرات دما، انبساط غیر عادی آب، گرما، شرایط محاسبه گرما در حالت های مختلف، گرمای ویژه، ظرفیت گرمایس، مول و عدد آووگادرو، تبخیر سطحی، گرمای نهان تبخیر، گرماسنج، دمای تعادل، تعادل آب و یخ، شارش گرما، رسانش گرمایی، همرفت، تابش گرمایی، قانون گازها  و… میباشد.

 

مهندس سعید پناهی،دارای مدرک دکتری مهندسی برق مخابرات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مدرس کنکور و دبیر دبیرستان های تهران میباشد. برای دانلود رایگان سایر جزوات ایشان در سایت کنکور بروی نام ایشان کلیک کنید. برای دانلود سایر جزوات در زمینه مبحث گرما و قانون گازها کلیک کنید.

 

 

کلاس خصوصی آنلاین فیزیک با نفرات برتر آزمون سراسری. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کن

با مرکز مشاوره سایت کنکور ، معلم خصوصیت رو از بین رتبه برترهای کنکور انتخاب کن

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : جزوات فیزیک تاريخ : 23 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.