جزوه 92 ۱۰ سال طول می کشد آسیب‌ تعطیلی مدارس جبران شود - جزوه

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: معلمان با تمام توان، در تلاشند تا دانش آموزان، از آموزش بی بهره نباشند.

به گزارش ایسنا، میترا تیموری در مراسم سال جدید تحصیلی با حضور در هرمزگان که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: ما معلمان همه تلاش خودمان را بکار بسته ایم که دانش آموزان ما از آموزش بی بهره نباشند که به هر طریق ممکن بتوانیم دانش آموزان مان را همواره و به طور مستمر در جریان آموزش و یادگیری قرار دهیم.

وی افزود: جهان به سمتی می‌رود که به زودی با این ویروس مبارزه کرده و پیروز می شود و زمینه را برای حضور تمام مشاغل و بویژه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم می کند.

تیموری ادامه داد: ما خوشحالیم که تعلیم وتربیت می تواند از این پیشرفت بهره مند شود و بتوانیم معلمان، دانش آموزان، مدیران و اولیا را در مدرسه داشته باشیم و آن شور و حرارت را مجدد به کلاس های درس برگردانیم.

وی گفت: بررسی های متعدد نشان داد که حضور نداشتن دانش آموز در مدرسه لطمه های بسیار جبران ناپذیری به آموزش و یادگیری و به پرورش و تربیت و در واقع فرایندهای روانی می زند.

تیموری ادامه داد: از بین دانش آموزانی که در سراسر جهان متأثر از این پاندمی تعطیل بوده و در منزل بودند؛ ۷۰ درصدشان دچار فقر مطلق یادگیری شدند که پیش بینی کرده اند ۱۰ سال طول می کشد تا لطمه هایی که به دانش آموز وارد شده، بتواند جبران شود.

وی گفت: غیر از این، مشکلات روحی و روانی که به بچه ها و خانواده ها وارد شده است که این ها همه نیاز به بازپروری و ترمیم دارد و این جز با بازگشایی مدرسه ها حاصل نمی شود؛ بنابراین ما با همه توان خود در وزارت آموزش و پرورش در همکاری با سایر دستگاه، سعی داریم؛ شرایط را طوری مهیا کنیم که دانش آموزان بتوانند در مدرسه ها حضور داشته باشند.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: اولویت حضور در مدارس هم با دانش آموزانی است که در پایه های ابتدایی هستند؛ چون مهم ترین بخش تعلیم و تربیت، در این پایه رقم می خورد.

تیموری گفت: از اولیا دانش آموزان تقاضا داریم در حفظ سلامت دانش آموزان و فراهم آوردن شرایط لازم برای بازگشت دانش آموزان به محیط مدرسه، کمک کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزانی که در اثر کرونا فوت شدند، گفت: آرزو داریم که همه اولیا و معلمان و کادر اداری سلامت و تندرست باشند و سال آرامی در پیش داشته باشیم  و شور و هیجان به مدرسه برگردد.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها