جزوه 92 چگونه در دنیای دیجیتال برابری آموزش ایجاد کنیم؟ - جزوه

ایسنا/خراسان رضوی سرمایه‌گذاری بر روی مهارت‌های دیجیتال معلم منجر به پیشرفت دانش‌آموزان خواهد شد و کشورها، شرکت‌ها و شهروندان جهانی باید از مهارت‌ها و فناوری دیجیتال در آموزش دانش‌آموزان اطمینان حاصل کنند.

به نقل از ویفروم، بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ بزرگترین اختلال در سیستم‌های آموزشی تاریخ را ایجاد کرد و نزدیک به ۱.۶ میلیارد دانش‌آموز در بیش از ۱۹۰ کشور و در تمام قاره‌ها تحت تاثیر قرار گرفتند و کلاس‌های درس با تغییرات یک شبه مواجه شدند (ورود به دنیای مجازی یا ترکیبی).

موفقیت افراد در این دوره به استفاده از دنیای مجازی وابسته بود. عدم دسترسی به مهارت‌های دیجیتالی در این زمان با شکاف نابرابری افراد همزمان شد، در دنیایی که پیشرفت‌های تکنولوژیکی با سرعت چشمگیری در حال حرکت هستند اگر بر روی مهارت‌های دیجتالی معلمان و مربیان کار نشود، دانش‌آموزش عقب می‌مانند.

اهداف توسعه پایدار سازمان ملل‌متحد (SDGs) چارچوب جهانی برای همه در دستیابی به جهانی پایدارتر و عادلانه ارائه می‌دهد؛ چهار مورد از این اهداف، مرتبط با ارتقاء آموزش فراگیر و با کیفیت برای همه است و می‌توانیم از این طریق، درصد جوانان و افرادی که حداقل مهارت در سواد دیجیتالی کسب کرده‌اند را ارزیابی کنیم. معلمان نقش اساسی در دستیابی به این اهداف دارند و ضروری است که آموزش و ابزار مورد نیاز برای ایجاد اعتماد به نفس و شایستگی با فناوری علوم رایانه را ارائه دهیم.

با وجود استرس ناشی از بیماری همه‌گیر، شواهد نشان می‌دهد که در زمینه افزایش مهارت دیجیتالی معلمان کارهای بسیاری انجام شده است و معلمان نقش خود را به خوبی انجام داده‌اند. نتایج نشان می‌دهد که معلمان به ویژه افرادی که تجربه طولانی مهارت در این دوران را داشته‌اند، مهارت‌های دیجیتالی جدیدی آموخته‌اند. مهمترین راهکارها برای تقویت مهارت‌آموزی دیجیتال معلمان شامل موارد ذیل است:

بالابردن جایگاه معلمان در جامعه بسیار مهم است و باید نقش رهبری معلمان به ویژه در مواقع ناآرامی یا شرایط اضطراری در نظرگرفته شود و نه تنها در یک روز، بلکه باید در تمام سال به نقش آنان اهمیت داد.

باید راهبردهای مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) متمرکز بر STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و ارزش ویژه دیجیتال با چارچوب SDG سازمان ملل متحد هماهنگ تا تمرکز جهانی بیشتر، اقدام، نوآوری و تاثیرگذاری در جهت اهداف ۲۰۳۰ امکان پذیر شود.

باید مشارکت‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و شامل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و برنامه‌های غیرانتفاعی برای اطمینان از پاسخ‌های پایدار به خواسته‌های دیجیتالی آینده است نیز ایجاد شوند در نتیجه می‌توانیم از  مشارکت‌ها و برنامه‌های راهبردی منابع مربوطه برای آموزش، تجهیز و توانمندسازی مربیان با مهارت‌های دیجیتالی استفاده کنیم.

باید به ارزش فناوری در آموزش اهمیت داد و پیشرفت‌های فناوری و آموخته‌های ناشی از بیماری کووید- ۱۹ می‌تواند کمک‌کننده باشد تا راهی برای برابری بیشتر در آموزش ایجاد کنیم و به همراه معلمان دیجیتالی آینده، دنیایی را تقویت کنیم که هیچ‌ فردی از آن عقب نماند.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها