جزوه 92 چه استفاده اي از مدل هاي سه بعدي مي شود؟ - جزوه

چه استفاده اي از مدل هاي سه بعدي مي شود؟

چه استفاده اي از مدل هاي سه بعدي مي شود؟

مدل سه بعدی یا ۳D Models در حقیقت شامل یک طیف گسترده از آبجکت های آماده با تنظیمات حرفه ای رندر برای نرم افزار های ۳D Max و Cinema 4D و SketchUp و… است. قطعا برای هر معمار یا بازی ساز یا گرافیست پیش آمده که برای طراحی محیط داخل یا خارج ساختمان و یا بازی رایانه ای به یک سری اشیاء سه بعدی نیاز داشته باشد که هم فضای محیط را پر کند و هم بسیار طبیعی به نظر برسد. اینجاست که مدل های سه بعدی و آبجکت ها به کمک شما می آیند چون یک معمار وقت کافی برای پر کردن فضا از عناصر و اشیا را نخواهد داشت و باید تمرکز خود را روز طراحی ساختمان بگذارد پس بهترین کار استفاده از مدل های سه بعدی آماده موجود است.

از مدل سازی سه بعدی برای شبیه سازی محصولات قبل از تولید استفاده می شود. طراحی مدل سه بعدی کمک شایانی به صنعت و معماری می کند چون قبل از صرف هزینه و وقت برای تولید نقص ها و اشکالات و همچنین بهبود مزایای کار بررسی شده و برای رفع آن ها تلاش می شود. طراحی مدل سه بعدی یک راه بسیار کار آمد برای ارائه نمایی از محصولات و یا سازه های مورد نظر می باشد.

چه استفاده اي از مدل هاي سه بعدي مي شود؟

در پزشكي با استفاده از مدل هاي دقيق اعضا شايد با چند قطعه عكس دو بعدي از MRI يا سي تي اسكن مدل سه بعدی ايجاد گردد. فيلم سازی با استفاده از مدل های سه بعدی به عنوان کاراکتر ها و اشياء براي تصاوير پویا و واقعي نقش بسزایی را ایفا ميكند. بازي هاي ويدئويي از مدل سه بعدی برای پر کردن فضای بازی کامپیوتری و بازي هاي ويدئويي استفاده مي كنند.

بیشترین کاربرد مدل های سه بعدی برای معماران عزیز است و در نرم افزار های معماری به تمام نمونه های حجمی که به منظور طراحی صحنه های معماری استفاده می شود آبجکت میگویند. این آبجکت ها می تواند به طور آماده در سایز ها و مدل های متنوعی وجود داشته باشند. آبجکت در معماری داخلی و خارجی ساختمان ، طراحی صنعتی ، ساخت انیمیشن ها، افکت های بازی رایانه ای و شبیه سازی عکس به خاطر کارایی و امکانات خاص آن، کاربرد دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت جوبیس به مجموعه بزرگی از مدل های سه بعدی و آبجکت های معماری دسترسی داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 67 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 13 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.