جزوه 92 معیارهای گزینش دانشجو معلمان /رابطه بین دروس پایه و پایبندی معلمان به قوانین اسلامی - جزوه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از مهم ترین معیارهای گزینش دانشجومعلمان، بررسی میزان «قدرت برنامه ریزی و انگیزه معلمی»، «انس افراد با قران و نماز» و «حجاب و ساده پوشی» است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز، علیرضا کاظمی در بازدید از دو مرکز گزینش صلاحیت های عمومی و تخصصی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، که در دبستان سروش منطقه ۲ و مرکز عالی دانشگاه باهنر، درحال فعالیت هستند؛ ضمن آرزوی موفقیت برای تمام دانشجومعلمان، اظهار کرد: از مهم ترین نکات در گزینش دانشجویان جدیدالورود آشنایی و مأنوس بودن فرد با قران و نماز است.

کاظمی با اشاره به این که در گزینش دانشجویان، پای بندی به حجاب و ساده پوشی معلمانی که وارد آموزش و پرورش می شوند و نوع نگاه مخاطبین و ورودی ها برای ما حائز اهمیت است ، گفت: دانش آموزان در اکثر موارد از معلمان خود الگوبرداری می کنند، بنابراین یکی از راه های پرورش دانش آموزانی با تربیت اسلامی، انتخاب معلمانی است که از بُعد نظری و عملی به اسلام و تربیت اسلامی معتقد باشند.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است؛ در برخی از دروس مانند دروس پایه (ریاضی، فیزیک) و درس زبان، هر چه معلمان به تربیت و قوانین اسلامی پای بند تر و معتقدتر باشند، تأثیر بیشتری بر منش و رفتار دانش آموزان خواهند داشت. 

 سرپرست آموزش و پرورش بر حضور معلمان با انگیزه در کلاس های درس، تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از معیارهای گزینش دانشجومعلمان، میزان برنامه ریزی و انگیزه فرد،  برای ورود به کلاس است و در این مسیر باید معلمان با تجربه، با ارائه یافته ها و تجربیات خود، معلمان جدیدالورود را راهنمایی کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ در این دو مرکز گزینش، تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از دانشجویان آزمون سراسری ۱۴۰۰ دعوت به گزینش شده اند، که از این تعداد ۸۰۰ نفر آقا و هزار و ۶۵۰ نفر خانم هستند. در این مراکز روزانه از ۱۷۰ نفر از دانشجویان برای ورود به دانشگاه های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مصاحبه به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها