جزوه 92 دانلود نکات مهم مبحث ترجمه و تعریب عربی کنکور - جزوه

نکات مهم مبحث ترجمه و تعریب عربی کنکور تهیه شده است. که به طور کاملا کاربردی برای داوطلبان کنکوری و دانش آموزان عزیز تنظیم شده اند. در این جزوه نکات مهمی؛ در مورد تست های ترجمه و تعریب کنکور برای علاقمندان گردآوری شده است. لطفا برای دانلود نکات مهم مبحث ترجمه و تعریب عربی کنکور به ادامه مطلب بروید. 

نکات مهم مبحث ترجمه و تعریب عربی کنکور

درس عربی در کنکور شامل ۲۵ سوال می باشد که شامل ترجمه و تعریب، درک مطلب و قواعد می باشد. ترجمه و تعریب در کنکور شامل ۸ سوال می باشد. که ۷ سوال ترجمه عربی به فارسی و یک سوال تعریب (فارسی به عربی) است . این مبحث، قسمت تقریبا راحتی است و می تواند برای افزایش درصد این درس از این بخش بهره ی وافی را برد. بهترین کار این است که دایره لغات خود را افزایش دهید. و کتاب درسی منبع خوبی برای این مورد می باشد، که نباید از آن به هیچ عنوان غافل شوید.

در هنگنام پاسخ  گویی به سوالات  این مبحث تو به این موارد مهم توجه داشته باشید :

  • جمع و مفرد
  • معرفه و نکره
  • ضمایر
  • فعل ها

که توجه به این موارد در هنگام تست زنی کمک بزرگی به شما در مبحث ترجمه و تعریب خواهد کرد. استقاده از جزوه ی نکات مهم مبحث ترجمه و تعریب عربی کنکور هم در کنار کتاب درسی مفید است.در مطالعه ی عربی، در تمامی متن های کتاب های عربی را به تجزیه و تحلیل و اعراب گذاری آنها بپردازید .همواره توجه کافی به مباحث مفاعیل و تمییز و حال و مستثنی و منادا  داشته باشید. که مباحث راحت و قابل حلی هستند. زدن تست های کنکور سراسری نیز بر تسلط شما در قواعد درس عربی می افزاید. از خلاصه نویسی نکات در درس عربی هم غافل نشوید، هم در مبحث قواعد کلی و هم در بخش ترجمه. به لغات انتهای کتاب های درسی عربی نیز تسلط پیدا کنید؛ چون بسیار تاثیرگذار و رتبه آور هستند. و از همه مهمتر شما را به نتیجه دلخواهتان می رسانند.

 

 

کلاس خصوصی آنلاین عربی با نفرات برتر آزمون سراسری. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کن

با مرکز مشاوره سایت کنکور ، معلم خصوصیت رو از بین رتبه برترهای کنکور انتخاب کن

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : جزوات عربی تاريخ : 23 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.