جزوه 92 دانلود جزوه واکنشهای شیمیایی کنکور - جزوه

جزوه واکنشهای شیمیایی کنکور، به صورت کاملا خلاصه و جمع بندی شده در ۱۲ صفحه برای داوطلبان کنکوری عزیز و دانش آموزان گرامی تهیه و طبقه بندی شده است. دانش آموزان عزیز می توانند برای دانلود جزوه واکنشهای شیمیایی کنکور به ادامه مطلب مراجعه کنند.

جزوه واکنشهای شیمیایی کنکور

در هنگام حل واکنش های شیمیایی به خاطر اشتباه نوشتن معادلۀ واکنش، به جواب نمی رسید. حتی در یکسری از سؤالهای دیگه مثلاً مجموع ضرایب استوکیومتری فراوردهها تو واکنش انجام شده را می خواهند ولی شما به مشکل بر می خورید. حداقل ۲۰ %سؤالهای شیمی کنکور سراسری، به طور مستقیم یا غیرمستقیم از شما خواسته مى شود که معادلۀ واکنشها را بلـد باشید. در این جزوه موردنظر همۀ واکنشهای شیمیایی موجود در کتابهای درسی سال دهم و یازدهم  جمع وجـور شده است و در یک جزوه به شما داوطلبان و دانش آموزان گرامی تقدیم شده است. 

نکات مهم در واکنش های شیمیایی:

در مورد بعضی واکنشها که یه ساختار کلی ومشترک دارن (مثل واکنش سوختن هیدروکربنها کـه در آن کـربن دیاکـسید و آب تولیـد مـیشـود) قاعدۀ کلی معادلۀ آنها اول عنوان شده است.
اگه واکنشی کاتالیزگر داشته باشه یا کتابهای درسی در مورد رنگ مواد شرکت کننده در واکنـش حرفـی زده شده باشد، آنها بـا جزئیـات لازم وکافى آورده شده اند.
از بین این همه واکنش که آورده شده اند، یک سری شان خیلى مهم وکاربردی هستند و مدام از آنها سؤال مطرح می شود، آنها با علامـت * مـشخص شده اند تاحتمـا به یاد بسپاریدشان.
به یک دلیل خیلى مهـم! واکنشها به ترتیب صفحه های کتاب درسی آورده نشده اند بلکه، به ترتیب روند آموزشی و از آسـان بـه سـخت مرتب شده اند تا روند یادگیری دانش اوزان مختل نشود و بهترین بهره ممکنه راببرند.
اگر یک واکنش چند بار در کتابهای درسی آمده  فقط وفقط! آدرس یک جا برای آن آورده شده است تا از شلوغی بی مورد جلوگیری شده و یادگیری دانش آموزان عزیز مختل نگردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : جزوات شیمی تاريخ : 23 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.