جزوه 92 دانلود جزوه جمع بندی فرمولها و روابط فیزیک پایه دهم تجربی - جزوه

جزوه جمع بندی فرمولها و روابط فیزیک پایه دهم تجربی که شامل نکته های مفهومی و فرمولهای آموزشی استاندرد می باشد به صورت خلاصه و کاربردی در ۵ صفحه تهیه و تنظیم شده است. لطفا برای دانلود جزوه جمع بندی فرمولها و روابط فیزیک پایه دهم تجربی به ادامه مطلب مراجعه کنند.

دانلود جزوه جمع بندی فرمولها و روابط فیزیک پایه دهم تجربی

باید بدانید برای حل مسئله، به کدام فرمول‌ها نیاز دارید. معمولا اطلاعات دسته بندی شده و یادگرفته از قبل، روش‌ها و فرمول‌های موردنیاز را به شما پیشنهاد می‌دهد. شاید گاهی لازم شود قبل از اینکه فرمول درست را انتخاب کنید، به کتاب یا جزوه‌تان نگاهی بیندازید. گاهی در مواردی که راه‌حل مستقیما از اطلاعات داده شده به‌دست نمی‌آید، به اطلاعات بیشتری نیاز خواهید داشت و باید مقادیر واسطه را هم حساب کنید. از اطلاعات و داده‌های مسئله استفاده می‌کنید و به‌تدریج پیش می‌روید، مقادیر واسطه را محاسبه می‌کنید و درنهایت به جواب می‌رسید. نقطه‌ضعف این روش آن است که به‌علت تعداد زیاد محاسبات عددی، امکان اشتباه بالا می‌رود بنابراین هنگام کار با اعداد بزرگ، باید کاملا حواس‌تان را جمع کنید. با این حال، مزیت این روش آن است که در هر قدم می‌توانید میزان پیشرفت حل مسئله را ببینید. 

از راه‌حل خودتان انتقاد کنید. از خودتان بپرسید: «آیا این راه‌حل درست است» راه‌حل‌تان را با هر مثالی که در اختیار دارید یا مسائلی که قبلا حل کرده‌اید، امتحان کنید. معمولا می‌توانید با یک محاسبه‌ی تقریبی، درستی جواب را بسنجید. خیلی وقت‌ها یک اشتباه محاسباتی باعث می‌شود عددی به‌دست بیاورید که مشخصا جواب درستی نیست. حتما واحدهای اندازه‌گیری را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید جواب شما، همان خواسته‌ی مسئله است. این بررسی‌ها به درک شما از درستی مسئله و قدرت تشخیص اشتباهات کمک می‌کند. داشتن این درک و بینش، شما را در حل مسائل بعدی و امتحانات‌تان یاری می‌دهد. یک دید کلی نسبت به فیزیک به‌دست بیاورید و بتوانید مسائلی را که شامل قوانین متعددی می‌شوند و ممکن است برای حل‌شان به فرمول‌های زیادی احتیاج داشته باشید، حل کنید. 

 

کلاس خصوصی آنلاین فیزیک با نفرات برتر آزمون سراسری. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کن

با مرکز مشاوره سایت کنکور ، معلم خصوصیت رو از بین رتبه برترهای کنکور انتخاب کن

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : جزوات فیزیک تاريخ : 23 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.