جزوه 92 تلاش برای جبران آسیب‌های تربیتی ۲ سال اخیر - جزوه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: خواهیم کوشید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، توسعه عدالت آموزشی، توجه به همه دانش آموزان به ویژه مناطق محروم، مشارکت دادن خانواده‌ها به عنوان شرکای اصلی تعلیم و تربیت و استفاده از ظرفیت نهادهای دیگر، آسیب های تربیتی دوسال اخیر را تا حد امکان جبران و زمینه نصیب آموزشی برابر را برای همه دانش آموزان مهیا کنیم.

به گزارش ایسنا،  علیرضا کاظمی در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است با بیان اینکه هرچند شیوع کرونا فرایندهای آموزشی و تربیتی را دستخوش چالش‌های بسیاری کرد، اما با همت همکاران توانستیم امر آموزش را تداوم بخشیم گفت: اجازه ندادیم جریان یادگیری متوقف شود.

وی افزود: از همکاران فرهنگی که در شهرها و روستاهای دور و نزدیک، در کلاس های پرجمعیت در حاشیه شهرها و مناطق صعب العبور از طریق بسترهای چهارگانه مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد، آموزش حضوری و توزیع درسنامه ها چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه داشتند و برخی جان خود را از دست دادند قدردانی می کنم و به روح مدافعان عرصه تعلیم و تربیت سلام و درود می فرستم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آستانه مهری دیگر بر آن هستیم با پیروی از منابع سرشار هدایت قرآن کریم و سیره اهل بیت، با تکیه بر رهنمودهای رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، در چارچوب سندتحول بنیادین و بر اساس واکاوی نقاط قوت و ضعف تجارب دوسال گذشته، سال تحصیلی جدید را با شعار «تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقای کیفیت» آغاز کنیم گفت: خود را متعهد می دانیم با تمام توان در جهت تربیت نسلی آگاه، لایق، دین باور و مفتخر به ریشه های هویت ایرانی اسلامی تلاش کنیم.

کاظمی ادامه داد: باور داریم که هیچ سرمایه ای بالاتر از کودکان، نوجوانان و جوانان برای تحقق آینده انقلاب اسلامی در اختیار نداریم. ما خواهیم کوشید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، توسعه عدالت آموزشی، توجه به همه دانش آموزان به ویژه مناطق محروم، مشارکت دادن خانواده ها به عنوان شرکای اصلی تعلیم و تربیت و استفاده از ظرفیت نهادهای دیگر، آسیب های تربیتی دوسال اخیر را تا حد امکان جبران و زمینه نصیب آموزشی برابر را برای همه دانش آموزان مهیا کنیم.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: در این مسیر از شما به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، حمایت جدی و مستمر از نظام تعلیم  و تربیت در بالاترین حد ممکن را انتظار داریم، اگرچه تا کنون در این مدت کوتاه نیز اینگونه بوده است. به نمایندگی از همکارانم از  توجه همه جانبه تان به مقوله تعلیم و تربیت سپاسگزارم، هرچند زمان زیادی از شکل گیری دولت سیزدهم نمی گذرد اما شما با حضور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و شنیدن درخواست ها و دیدگاه های معلمان منتخب، با حمایت قاطع از مصوبات مهم برای ارتقای فضای مجازی و رایگان شدن استفاده از شاد در شورای عالی فضای مجازی، حمایت قاطع از برنامه های آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی و بازگشایی تدریجی و همچنین رفع دغدغه های معیشتی فرهنگیان نشان دادید علیرغم مشغله های فراوان و چالش‌های موجود در ابتدای دولت سیزدهم، برای آموزش و پرورش اولویت قائل هستید که نوید بخش آینده‌ای روشن برای نظام آموزشی و تربیتی و همکاران عزیزم در سراسر کشور است.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها