جزوه 92 افتتاح چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» در ۲۰ مهرماه - جزوه

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی در نشستی خبری در این باره اظهار کرد: این جشنواره بزرگترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور از لحاظ تعداد رشته و تعداد مخاطبان است و معمولا بیش از هفت میلیون نفر-رشته را تحت پوشش دارد.

وی افزود: این جشنواره که از ۴۰ سال قبل آغاز شده در هشت رشته برگزار می شد، اما امسال به ۸۰ رشته رسیده است که فرایند تولید محتوا، آموزش، هماهنگی، تامین بودجه و اجرای آن کار مشکلی است. با وجود سختی های پیش رو، هیچ فعالیتی در این اداره کل تعطیل نشده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این میزان استقبال دانش آموزان نشان دهنده علاقه خود دانش آموزان و تشویق خانواده ها و معلمان برای حضور آنها در بخش های مختلف جشنواره است گفت: آیین افتتاحیه این دوره از جشنواره روز سه شنبه، بیستم مهرماه همزمان با روز بزرگداشت حافظ در همه مدارس برگزار می شود.

رمضانی افزود: نظر ما بر این است که امسال نیز جشنواره فردا با استقبال خوبی مواجه می شود؛ هرچند آموزش غیرحضوری و تعطیلی مدارس باعث شده در این دوسال دانش آموزان نیز با سختی هایی مواجه و از نشاط حضور در مدرسه برخوردار نباشند.

وی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر دانش آموزان دوره متوسطه، امکان شرکت در جشنواره برای دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز فراهم شده است گفت: امسال رشته لالایی خوانی ویژه دختران دوره متوسطه در بخش هنرهای آوایی، رشته تک گویی، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی و دستکشی، تئاتر خیابانی و محیطی، رشته ایده پردازی و کسب و کار مجازی در بخش رسانه و فضای مجازی، سرود گروهی و همگانی به این جشنواره اضافه شده است. حوزه دفاع مقدس را نیز در بخش ادبیات به طور ویژه مدنظر داریم. به مقوله ترویج ایثار و شهادت نیز ورود جدی در جشنواره های مختلف داشته ایم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری ۴۰ کارگاه هنری در طول سال تحصیلی، برپایی دوره آموزشی ویژه برای عوامل و داوران، تهیه کتاب جشنواره و معرفی آثار و اقدامات انجام شده، تولید ویژه برنامه های تلویزیونی،  تولید ۴۰ قطعه سرود محلی، پیگیری درخواست ثبت جشنواره به عنوان رویداد ملی از جمله اقدامات تدارک دیده شده در راستای برگزاری جشنواره خواهد بود گفت: آمادگی داریم در هر نقطه از کشور در راستای ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان فعالیت کنیم و براساس نوع نیاز آنها برنامه ریزی کنیم.

رمضانی تاکید کرد که هنر در شرایط پساکرونا نقش ویژه ای دارد و ما از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظیر مجلس، سازمان برنامه و بودجه و ستاد کرونا می‌خواهیم که به آموزش و پرورش در این راستا کمک کنند.

وی ادامه داد: امسال بستری نیز به منظور حمایت از کارآفرینی دانش‌آموزان برگزیده درنظر گرفته شده و دانش‌آموزان برگزیده در کانون‌های فرهنگی تربیتی شرکت می‌کنند تا آثارشان در معرض فروش قرار بگیرد. امیدواریم پلتفرمی راه اندازی شود تا تولیدات دانش‌آموزان در قالب آن به نمایش گذاشته شده و به فروش برسند.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.