جزوه 92 استفاده از پیام رسانهای غیربومی توسط مدارس، تخلف است - جزوه

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش گفت: میزان حضور دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد، مستندی بر مرجعیت این پلتفرم است.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده طی نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، به تشریح فعالیت های صورت گرفته درخصوص «بازگشایی مدارس»، «آغاز سال جدید تحصیلی» و «از سرگیری آموزش های حضوری» پرداخت و اظهار کرد: باید مدیران مدارس دولتی و غیردولتی اطلاعات معلمان و دانش آموزان را بر روی «سامانه سیدا» ثبت کنند تا این افراد بتوانند با انتقال اطلاعات به شبکه شاد، در پلتفرم شاد، احراز هویت شوند.

وی افزود: مدلی که امسال در ساماندهی کلاس های درس پیگیری و اجرا می کنیم با سنوات گذشته بسیار متفاوت است و از طریق سامانه یکپارچه دانش آموزی دنبال می شود، به طوری که امکان ایجاد کلاس، برای دانش آموزان و حتی معلمانی که نام آن ها در سامانه یکپارچه ثبت نشده اند، وجود ندارد. لذا از مدیران تقاضا می شود برای استفاده از شاد، این فرایند را طی کنند تا احراز هویت معلم و دانش آموز به درستی انجام شود.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۳ میلیون و ۴۱۶ هزار دانش آموز در فرآیند کلاس بندی شبکه شاد قرار گرفته اند که انتظار داریم مدیران مدارس، هر چه سریع تر دانش آموزان ثبت نام شده را در کلاس ها توزیع کنند و از مدیران مناطق و کارشناسان تقاضا داریم که با جدیت این موضوع را پیگیری نمایند. چنانچه مدارس بسیاری را داریم که ۱۰۰ درصد جامعه دانش آموزان مدرسه، در شاد فعالیت می کنند.

باقرزاده با اشاره به این که طبق رصد «سامانه صدور گزارش های مدیریتی»، هنوز اطلاعات برخی از مدارس استانی در شبکه شاد وارد نشده است، افزود: طبق فرمایش رییس جمهور «شبکه شاد به عنوان بخشی از آموزش و مرجع اصلی آموزش مجازی در کشور است»، بنابراین لازم است اطلاعات تمام همکاران و دانش آموزان بر روی آن ثبت شود.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزات آموزش و پرورش ادامه داد: میزان حضور دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد، می تواند مستندی بر مرجعیت این پلتفرم باشد.

وی با اشاره به این که سامانه مورد استفاده در مدارس باید در درجه اول نظارت پذیر باشد، گفت: مدیران مدارس مناطق و استان ها مطلع باشند که استفاده از رسانه‌ها و پیام رسان های غیربومی تخلف و غیرقانونی است و اغلب اتفاقاتی که در بستر مجازی گزارش شده مربوط به کارگروه هایی است که روی شبکه های پیام رسان‌های خارجی کار می کنند.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها